بلاگ

پرفروش‌ترین سرورهای hp / کدام سرور اچ پی مناسب کسب و کار منه؟

فهرست عناوین

hp را می‌توان برترین تولید کننده سرورها در سراسر جهان به شمار آورد که تنوع بالایی از محصولات مختلف با کارایی و سخت‌افزار متفاوت عرضه می‌کند. البته انتخاب بهترین سرور hp برای هر شخص و کسب و کار، الزاماً به معنای خرید سرورهای جدیدتر با سخت‌افزار بالاتر نیست و هر مجموعه با توجه به نیاز خود، بایستی مدل مناسب را تهیه کند. اما در میان خیل مدل‌های تولیدی این شرکت، برخی از مدل‌ها به خاطر قیمت مقرون به صرفه، انعطاف‌پذیری هماهنگی با کاربری‌های مختلف، محبوبیت بیشتری نزد خریداران دارند. در این مقاله به معرفی پرفروش‌ترین سرورهای hp می‌پردازیم.

چرا سرورهای hp؟

Hp یکی از برترین برندها در زمینه فناوری و تولید انواع رایانه‌ها و ماشین‌های اداری است که در زمینه تولید سرورها نیز به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو محسوب می‌شود. شاید سرورهای hp را با برند hpe ملاحظه کرده باشید که حرف e نشانگر افزودن کلمه Enterprsie (تجاری) به عنوان برند هست. از مهمترین دلایل محبوبیت سرورهای hp نسبت به سایر برندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• سرورهای hp انعطاف‌پذیری و سخت‌افزارپذیری بسیار خوبی داشته و از این حیث نسبت به رقبا، عملکرد بهتری دارند.
• سیستم مدیریت یا ilo سرورهای hp در قیاس با سایر سرورها، عملکرد بهتری دارد که برای مدیران شبکه بسیار کاربردی است.
• به خاطر در دسترس بودن قطعات و تجهیزات سرورهای hp، این سرورها از نظر پشتیبانی و تعمیر، وضعیت خوبی دارند.
• سرورهای hp در مدل‌های بسیار گسترده و مختلف برای کاربری‌های متفاوت، عرضه می‌شوند.

چه سروری برای کسب و کار شما مناسب است؟

سرورهای hp، در مدل‌های متفاوت و برای کاربری‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. پس از تعیین نوع سرور از دیدگاه تاور، رکمونت یا بلید بودن آن، بایستی کانفیگ و سری ساخت مناسب سرور را انتخاب کنید. همه این‌ها بستگی به نوع کاربرد، بودجه، تعداد کاربران همزمان و حتی جای رشد کسب و کارتان خواهد داشت. البته که در صورت محدود نبودن بودجه، بهتر است که سرورهای نسل جدیدتر با سخت‌افزار قوی‌تر خریداری شود تا در صورت رشد کسب و کار و تعداد کاربران، نیازی به تغییر سرور نداشته باشید.
با توجه به قابلیت ارتقاپذیری مناسب سرورهای hp، در حال حاضر حتی سرورهای نسل هشتم و نهم نیز برای خیلی از کسب و کارها در ایران، مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارآمد نیز هستند. در حال حاضر سرورهای نسل هشتم و نهم hp به صورت کارکرده یا استوک، با قیمت مناسبی در بازار یافت می‌شوند؛ اما برای خرید سرورهای نسل دهم hp که عموماً به صورت آکبند به فروش می‌رسند، بایستی هزینه بسیار بیشتری پرداخت کنید. به طور کلی برای انتخاب سرور مناسب برای کسب و کار خود، بایستی موارد زیر را در نظر بگیرید:

سرور ماد

معرفی ۶ سرور پرفروش HP

همانطور که اشاره کردیم، سرورهای نسل دهم به خاطر برخورداری از پردازنده‌های نسل جدید اینتل، عملکرد پردازشی بهتری ارائه می‌کنند و قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری جدیدتری هم دارند. اما از آنجایی که سرورهای نسل هشتم و نهم hp نیز با توجه به قابلیت ارتقاپذیری بالای این سیستم‌ها، برای بسیاری از کسب و کارها مناسب هستند؛ هنوز هم لااقل در ایران، فروش قابل توجهی دارند.

سرور HPE DL160 Gen10

این سرور رکمونت تک یونیت، جزو سرورهای سری ۱۰۰ HP است که برای سازمان‌ها و کاربردهای محدود تا متوسط، گزینه مقرون به صرفه و مناسبی است. این مدل سرورها با امکان پشتیبانی از حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه، برای برنامه‌های تجاری محدود و استاندارد، کاربرد به عنوان وب سرور مجازی‌سازی در سطح متوسط، مناسب است.

سرور HPE DL360 Gen10

سری ۳۰۰ سرورهای hp با توجه به همه کاره بودن برای کاربری‌های محدود، متوسط و حتی پیشرفته؛ جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سرورهای hp محسوب می‌شوند. سرور HPE DL360 Gen10 یک سرور رکمانت تک یونیت است که از پردازنده‌های جدید اینتل ا نهایت ۲۸ هسته پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت نصب رم‌های ddr4 تا حداکثر ۳ ترابایت را دارد.

سرور HPE DL380 Gen10

سرور HPE DL380 Gen10 نیز مشخصات و عملکردی مشابه مدل ۳۶۰ دارد با این تفاوت که دو یونیت است و ضمن اشغال فضای بیشتر، امکان نصب درایورهای بیشتری را فراهم می‌کند. سرورهای DL380 hp جزو شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین سرورها محسوب می‌شوند. این سرورها گزینه‌هایی برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی ارائه می‌کنند. همچنین از تعدادی پیکربندی شاسی مختلف به منظور انعطاف‌پذیری جهت نصب درایورها و کارت‌های حافظه، برخوردار هستند.

سرور HPE DL560 Gen10

بالاترین کانفیگ سرورهای پرولیانت hp به سرورهای سری ۵۰۰ آن اختصاص دارد. سرور HPE DL560 Gen10 یک سرور حرفه‌ای برای انجام امور سنگین، تعداد کاربران بالا، مجازی‌سازی حرفه‌ای، محاسبات عددی و پردازش‌های سنگین است. این سرور قابلیت نصب ۴ پردازنده نسل جدید اینتل و پشتیبانی از حداکثر ۶ ترابایت حافظه را دارد. سرور DL560 برای سازمان‌های بزرگ شرکت‌های در حال توسعه، گزینه‌ای ایده آل با کارایی بالا است.

سرور HPE DL20 Gen10

اگر به دنبال یک سرور جمع و جور و مقرون به صرفه برای کاربری محدود خود هستید، سرور DL380 می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. رچه این سرور در میان مدل‌های مختلف سرورهای hp، یک سرور پایه با قدرت پردازشی و سخت‌افزارهای بسیار ضعیف، شناخته می‌شود، اما در مقایسه با قوی‌ترین رایانه‌های خانگی و اداری نیز عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. این سرورهای رکمونت ۱U، ابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های تا نهایتاً ۸ هسته و ۴ اسلات کارت حافظه تا نهایتاً ۶۴ گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می‌کنند.

سرور HPE DL580 Gen10

این سرورها جزو درتمندترین سرورهای hp محسوب می‌شوند که امکان انجام کاربردهای مختلف مد نظر شما از مجازی‌سازی حرفه‌ای و پایگاه داده و پردازش رفته تا برنامه‌های کاربردی فشرده گرافیکی را دارند. رور HPE DL580 Gen10 یک سرور چهار یونیت است که شاسی آن امکان نصب درایورهای مختلف و تنظیمات متفاوت را فراهم می‌کند. به طور کلی برای سازمان‌ها و حتی دیتا سنترهایی که نیاز به پردازش حجم زیاد داده و یا برنامه‌های محاسباتی را دارند، این سرور مناسب خواهد بود

تا اینجا، ۶ مدل از برترین سرورهای نسل دهم اچ پی را معرفی کردیم؛ در نظر داشته باشید که اگر با توجه به توضیحات ذکر شده، قصد خرید سرورهای نسل هشتم یا نهم hp را دارید، همین سرورهای رکمونت مدل ۱۶۰.۳۶۰، ۳۸۰.۵۶۰ و ۵۸۰ هر یک در رده خود، جزو محبوب‌ترین مدل‌ها در نسل ۹ و ۸ نیز هستند.
سخن نهایی
مدل‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، هر کدام در سطح کاری خود، جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سرورهای hp محسوب می‌شوند. با توجه به انعطاف‌پذیری و گستردگی بیشتر سرورهای رکمونت، این سرورها نسبت به مدل‌های تاور، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای انتخاب سرور مناسب برای کسب و کار خود، در درجه اول بایستی با توجه به حجم داده‌ها و پردازش مورد نظر، ابتدا سری مناسب از سرورهای hp را گزینش کنید. به طور کلی سرورهای سری ۱۰ و ۱۰۰ اچ پی برای کاربری‌های محدود مناسب هستند و سرورهای سری ۳۰۰ با توجه به امکانات و انعطاف‌پذیری بالایی که دارند، برای انواع کاربردها، کارایی دارند. همچنین برای امور خاص و سازمان‌های بزرگ نیز، سرورهای سری ۵۰۰ قدرتمندترین و حرفه‌ای‌ترین سرورهای موجود هستند.
در مورد انتخاب نسل سرور نیز همانطور که اشاره کردیم، با وجود قابلیت ارتقای بالاتر سرورهای نسل دهم، همچنان هم سرورهای نسل هشتم و نهم hp، امکان بهره‌برداری از سخت‌افزارهای قدرتمند را برای انجام امور مختلف دارا هستند. البته سرورهای نسل نهم با توجه به پشتیبانی از حافظه رم‌های ddr4 پردازنده‌های جدیدتر نسبت به نسل هشتم، در اولویت هستند. به هر ترتیب انتخاب میان آن‌ها، بستگی به بودجه مورد نظر شما دارد.با توجه به قابلیت ارتقاپذیری مناسب سرورهای hp، در حال حاضر حتی سرورهای نسل هشتم و نهم نیز برای خیلی از کسب و کارها در ایران، مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارآمد نیز هستند. در حال حاضر سرورهای نسل هشتم و نهم hp به صورت کارکرده یا استوک، با قیمت مناسبی در بازار یافت می‌شوند؛ اما برای خرید سرورهای نسل دهم hp که عموماً به صورت آکبند به فروش می‌رسند، بایستی هزینه بسیار بیشتری پرداخت کنید. به طور کلی برای انتخاب سرور مناسب برای کسب و کار خود، بایستی موارد زیر را در نظر بگیرید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *